FAQ
When should I book my birthday party ?
The majority of parties take place during week ends, holidays and Wednesdays, so the sooner you book your date the better, to be sure we can be available to organise your party.
What is the minimum and maximum number of guests I can invite ?
There is no minimum or maximum.
What do I have to take care of as a parent during the event ?
Before the event, we will ask you to provide us the space needed for our installation. After the event, we will clean only the things we brought with us.
We arrive approximately 1.5 / 2.5 hours before the party to set things up. The entertainment lasts around 2 hours – 2.5 hours, and 1 more hour to clean up afterwards.
Parents are responsible for children at all times and must be permanently present during the Event.
We strictly provide the entertainment. We are not child-babyminders. The party hostess is responsible for the flow of the party and the party activities. It is the Client’s responsibility to monitor disruptive behaviour and attend to any child who does not want to participate. This will help us provide the best possible experience for you and your child.
What if I have to cancel/postpone the event ?
You can cancel your event up until 7 calendar days before the Event. However, the deposit is non refundable.
If you postpone the party, we will do our best to find another date and the deposit will be kept for the new event date.
In any case, if you cancel the event at less than 7 calendar days, you will lose the deposit and you will need to pay another one if the party is postponed to a later date.
What locations do you serve ?
We serve all the French Riviera (06 and 83 department) and Monaco. Nevertheless, there will be a supplement for event in department 83.
Under certain conditions, we also serve national and international locations.
When do I need to confirm the number of guests ?
Generally you will have to confirm the number of guests 4 days before.
The final bill will be based on this head count, minimum. (we will add guests that will attend in plus the birthday). Moreover, if some guests finally do not attend the party you will however be charged for them
What if some childrens have food allergies or medical restrictions ?
You have to advise us : if we can accommodate something special, we will dot it. But generally, you will have to provide food and beverage for the children.
My Best Birthday is not responsible for allergic reactions or any other medical reaction stemming from the menu, wearing of costumes, or any activity taken place before, during or after the party. In the case of liability and/or financial remuneration due to the aforementioned, the responsibility lies strictly with the client.
Do I need to pay a deposit ?
Yes :
50% : at confirmation of the event (or 80% if booking is less than 2 weeks before the event)
20% : one month or two weeks before the event
The rest : the day of the event
QUESTIONS/REPONSES LES PLUS FREQUENTES
A quel moment dois-je réserver ?
La majorité des anniversaires est organisée les week ends, mercredis et pendant les vacances : par conséquent, le plus tôt sera le mieux.
Combien d’enfants peuvent-ils participer au minimum et au maximum ?
Nous n’imposons ni minimum, ni maximum.
En tant que parent, que suis-je censé faire durant l’événément ?
Nous vous demanderons de bien vouloir nous fournir l’espace nécessaire à l’installation des animations, buffets…. Après l’événement, nous rangerons et nettoierons tout ce que nous avons apporté et pris en charge. Nous arriverons environ une heure et demie à deux heures avant le début de la fête et repartirons environ une heure après, le temps de ranger et nettoyer.
Les parents de l’enfant qui fête son anniversaire sont responsables des enfants tout au long de l’anniversaire et doivent être présents à tout moment. Nous fournissons juste une animation, et sommes responsables du bon déroulement de la fête, des activités… : néanmoins, nous ne faisons pas de garde d’enfants, de babysitting. Ce sera la responsabilité des parents de prendre en charge les enfants qui auront un comportement perturbateur ou qui ne souhaiteront pas participer aux activités.
Que se passe-t-il si je dois annuler ou reporter la fête ?
Vous pouvez annuler votre événement jusqu’à 7 jours avant la date prévue. Cependant, l’acompte ne sera pas remboursé.
Si vous souhaitez reporter votre anniversaire, nous ferons notre possible pour trouver une date qui convienne. Dans ce cas-là, l’acompte sera conservé pour la nouvelle date.
Si vous annulez ou reportez votre événement moins de 7 jours avant la date, l’acompte ne sera pas remboursé, et si vous reportez l’événement, il vous faudra déposer un nouvel acompte.
Dans quelles regions intervenez-vous ?
Nous nous déplacons sur toute la Côte d’Azur (departement 06 et 83) et sur Monaco. Des frais de déplacements seront cependant facturés pour le département 83.
Nous pouvons également nous déplacer sur toute la France et à l’international sous certaines conditions.
Quand suis-je censé confirmer le nombre d’invités ?
Généralement, nous vous demanderons un nombre définitif 4 jours avant l’anniversaire. La facture finale sera établie sur ce nombre, plus les éventuels invités supplémentaires non prévus. Si certains enfants sont absents, ils seront néanmoins facturés.
Que se passe-t-il si certains enfants ont des allergies ou des restrictions médicales (sport, nourriture…)?
Vous devez nous le signaler : si nous le pouvons, nous prévoirons quelque chose de spécial. Mais généralement vous devrez prendre en charge nourriture et boissons pour ces enfants.
My Best Birthday n’est pas responsable des réactions allergiques ou de tout problème medical qui serait généré par la nourriture, les boissons, les costumes ou les activités pendant ou après l’anniversaire.
Dois-je payer un acompte ?
Oui :
50% à la réservation
20%, 7 jours avant
Le solde, le jour de l’événément